pátek 4. března 2016

slepičinec babinec

Dneska bych vám chtěla říct jak to tady funguje.

Komunita Au-pair je slepičinec babinec, no vždyť to znáte, jak ve škole, v práci, prostě drby, kecy, řečičky. Kdo by čekal taky něco jinýho že jo.

Já se od začátku snažila dělat jednu partu a neřešit. Na FB jsem nám založila chatovací skupinu abysme se líp mohly domlouvat na výlety. Spousta z nás má mini van pro 7-8 lidí takže pak se benzín rozpočítá na pár dolarů i za výlet někam dál.

První měsíce jsem se tu snažila furt něco organizovat a zařizovat. Jenže pak mi došlo, že jsem jediná kdo je schopnej něco zarezervovat, vymyslet a ostatní pipky se jenom vezou. Když mě to začalo slušně řečeno štvát zkoušela jsem, jestli by taky jednou neřídil/nevymyslel/nezařídil někdo jinej. No, pokaždý z takovýho domluvenýho výletu sešlo. Divný že jo.

Každý Au pair je minimálně 18 let. Popravdě, já si neumím představit svěřit svoje děti tak mladý holce. Ale proti gustu ... Já jsem do dneška nepochopila jak se sem takovýhle holky dostaly, ono je to docela zařizování a běhání a docela i nervy. Agentura, profil, reference, zdravotní papíry, matching, víza, pracák, pojišťovna atd atd ...

Největší korunu tomu nasadila němka Julča, která se přihlásila že chce se mnou jet do Bostonu. No, než se doma zeptala jestli může, trvalo to tejden, během toho se prodalo dost letenek. Takže letenku mam jenom já, ale ona ne. Zahrnula mě milionem otázek na který by se snad normální člověk ani neptal. A v kolik tam přiletíme, jak se dostaneme z letiště, kde budeme bydlet, nebude to drahy, kam se pujdeme podivat, jak se dostaneme na letiště ? A nakonec mi řekla: hele tak to nějak zařiď, mě ještě nebylo 21 takže já vlastně nemůžu nic booknout.

Jsem ráda že jsem tu potkala aspoň 2-3 schopný lidi, který se nebojej vzít auto a někam jet. Už jsme se poučily, že tu zejména německé komunitě aupair nebudeme dělat taxi a agenturu zajišťující víkendovou zábavu.

Je poměrně pravidlem že mi každej pátek odpoledne přijde na FB zpráva od nějaká aupair: Any plans for weekend ? Ale že by vás někam pozvaly jednou ony to ne.

Pro pobavení jedna němka tu prohlásila že to, že Čechy jsou vedle Německa neznamená že by o ČR měla něco vědět. Nezávisle na tom prohlásila že je to uplně jedno jestli Polák, Slovák, Ukrajinec, Rus nebo Čech, všechno je to z východu.

Tohle vůbec není hejt na Německo, německý aupair a tak, ale prostě ... Ať víte jak to tu chodí. Slípky se najdou všude. Tak nedělejte nikomu mámu a jeďte si svoje.

Žádné komentáře:

Okomentovat