pátek 18. listopadu 2016

Ruce mi neupadnou

Už sem to tu možná kdysi zmínila nebo řešila. A teď o co jde. V reakci na post na skupině Czech and Slovak AP in the USA si toto nemůžu odpustit.

Začalo to tím, že holčina postla fotku prostřenýho stolu s připravenou večeří a dotazem jak dlouho po zavolání DINNER čekáme než děcka/rodina dovalí ke stolu. Jo, běžně sem vloni poslouchala Give me a sec, give me a minute, coming ...a nic se nestalo v následujíchc 10 minutách ... no a co ..Tak buď počkam nebo se najim a nazdar .... Spoustu lidí to přetočilo v to, že proč by Aupair měla vařit i pro host rodiče.

Osobně jsem vařila a vařím pro všechny. V minulé rodině jsme měli suroviny a recepty na objednávku z Blue Apron, tenhle rok si celej jídelníček vymýšlím sama s tím, že Host máma má nějaký poždavka. Jednou tejdně rybu, jednou tejdně kuře, jednou prase, jednou krávu, jednou vegetaria, jednou exotiku prostě aby to nebyla nuda nežrali sme furt kuřecí prsa.

Mě to baví. A to na to skoro nemám čas. Takže si i ve svym volnu jedu nakoupit suroviny, nebo hledam recepty. Někdy udělam něco navíc a upečeu dezert. Že každej den dělam zeleninovou přílohu a salát to považuju za samozřejmost a nenapadlo by mě jim vyčítat že to rodiče jedí taky, když mojí prací, je jen starat se o děti.

Mě vážně ruce neupadnou uvařit o dvě porce navíc. Když vám zbydou zbytky a dáte je do lednice tak jim to zakážete jíst ?

A pak je na řadě myčka. Jo, aupair má na starosti i myčku, protože se v ní meje nádobí po dětech a vaření. Ale co s talířema od host rodičů ? označím si je a neuklídím abych náhodou neudělala něco navíc ?

Takhle to nefunguje. KDyž budete rodině předhazovat každou maličkost která není vaše práce, jak pak můžete očekávat že vám půjčí auto, dají dovolenou, zruší večerku, nebo přizpůsobí schedule když chcete večer do kina ?

Mě vždy přišlo automatický, na dotaz o laskavost říct ano. Jasně, na hlavu si srát nenechám a občas řeknu ale ... nebo nestíhám udělam to zejtra, přisti tejden, jindy. Ale nebojím se jim pomoct. Oni jsou ti kdo tu maká full time. Já se svejma 3 dětma a x pracema navíc taky nemam schedule uplně jednoduchej ale nestěžuju si. Jen si to musim zorganizovat a sem ráda kdyz sem busy. O to víc si užiju volno a oni mi ho dopřejou dostatek. Třeba letos budu mít 6 týdnů dovolený. Místo 2 o kterých hovoří moje smlouva.

Holky Aupairky, nehledejte chybu dycky v rodině. Ale začněte taky někdy u sebe.

Žádné komentáře:

Okomentovat