pátek 5. června 2015

Rakousko 2015

Jako každý rok jezdíme přes květnové svátky na dovolenou. Důvod je jednoduchý, delší volno, méně spotřebovaných dní dovolené kterých M.nemá mnoho. Na podzim se nám moc líbilo v Rakousku proto už jsem někdy koncem roku 2014 rezervovala znovu Rakousko, jen o pár kilometrů dál než jsme byli prvně.

Naším dočasným útočištěm se stala vesnička Abtenau. Ubytování jsme měli nahoře ve stráni v krásnem rodinném domě s hospodářstvím kolem. Kolem louky, krávy a tak. Boží. Paní majitelka byla víc než milá, hodnocení 9,9bodů má na booking.com oprávněně!

Ukázala nám apartmán a nevěřila jsem že za 200e na týden je tohle celé naše. Na uvítanou nám nalila domácí likérek kterého rovnou kupujeme lahev :-D Výbornej.

Už od podzimu jsme chtěli navštívit Dachstein který jsme minule nestihli a nebo spíš na něj nezbylo.. vstupné stojí slušných 50e pokud chcete navštívit všechno co Dachstein nabízí.

takový výhled bych si přála mít každý den

Počasí nám uplně nepřálo, ale už sem si zvykla nebejt tak zhejčkaná madam. Vyrazili jsme na vodopády řeky Salzach v Gollingu, kam jsme přijeli kolem 9 ráno a ještě nevybírali parkovné ani vstupné, dobrých pár euro ušetřeno. Na celé stezce nebyla ani noha. Taky pěkne chcalo ale nevadí.

Ještě jsme zastavili na druhé stezce Lammerklam, tam už se pěkne cálovalo. Konec stezky byl dost rozpačitý protože nás to vyplivlo do vesnice a kam ted ? zpátky nebo pěšky do krpálu přes silnici v dešti pěkně zpátky k autu... No šli jsme po silnici, zmohli jsme až až ... :-D Jeli jsme do apartmánu a nevěděli co dělat, jeli jsme do lázní, v okolí bylo možností víc než dost. Zkusili jsme Aqua Salza a dobrý! Větší než Laa kam obvykle jezdíme z Čech. Venkovní bazén nic moc na můj vkus studenej. Ale uvnitř super.

Další den byla v plánu vesnička Hallstatt. Památka Unesco, kostnice a vyhlídka. Sem zas jednou chtěla ušetřit 13e za lanovku, cedule k vyhlídce ukazovala 60min prudkého stoupání a tabule doporučovali pevnou obuv. Pár šikmookejch turistů před náma se rozhodl jít v mokasínách od Lacoste, tak proč ne my ve sportovní výstroji. Zase chčije. Nicméně je teplo a vlkho. Svlíkám mikinu a jdu v bundě a tílku a to jen proto abych nenastydla. Mam toho plný zuby. Ale nevzdávám to, pořád si říkám že tyhle informační cedule kecaj a že tomůže bejt tak vysoko. Posledních párset metrů je nehorších, stoupání je prudší ale už slyšíme lanovku. Hurá, poslední schody a jsme tam ! Takhle si to budem pamatovat líp a víc než když bysme jeli lanovou ! Jenže dolu už se chceme svíst, nicméně lísky není kde koupit. Sereme na lanovku a jdem pěšky. Už nás to nezabije. Máme z toho srandu a jsme uplně mrtví.

Další den se jelo konečně na Dachstein. Uplnej kousíček od Halstadu :-D Lanovou pěkně nahoru a k jeskyni to ještě byl pěknej kus do kopce pěšky. Jeskyně byla pěkná, už se ani moc nebojim uvnitř, ale ta vloni byla hezčí i když v ní bylo o milion schodů víc.
Další lanovou nahoru na 5fingers. Tam jsem se moc těšila. Vylezem z lanovky a tam všude sníh. Ale ne jako poprašek, ale jako metry sněhu. Všude. Nikde cestička.
Já v botaskách. Tak mě to nasralo, že bych se tam za ty peníze nepodívala že sem si řekla že jdu. Když budu mít boty promočený budu naštvaná ale když nepůjdu budu taky tak. Navíc, celej Dachstein s náma ve skupině odchodil chlap bez nohy, o berlích. Tak co bych to nedala když ne on. Dokonce byl rychlejší než my?! Tleskam!

Po 30minutách chůze ve sněhu botasky kupodivu drží vlhkost mimo vnitřek boty. Chvála bohu třem pruhům. Konečně se dostáváme na vyhlídku. Žádná hitparáda ten pohled, ale bodejť. Jsme tu a jdem fotit.
určitě stojí zato jít tam!

Poslední den jedeme do Salzburgu, kam jsem se moc těšila. Je vedro na padnutí. Kupujeme Salzburg kartu na 24hodin máme vstup v  ceně do všech památek a mhd zdarma k tomu. Doporučuji i když neplánujete tolik toho vidět. My využili zubačku nahoru na pevnost/hrad. Nakoukli jsme do pár kostelů. Prošli jsme zlatou uličkou, nábřeží a svezli se lodí. To byla show :-D snad největší zážitek jízda lodí :-D Jinak celkem nuda. Tak jsme to sbalili a jeli do ZOO. Vedro bylo příšerné nohy bolely. Ještě jsem chtěla na jednu vyhlídku lanovkou tak se jí vydáváme dle průvodce najít. Po mírném bloudění najdeme. Jedeme předposlení jízdou nahoru, máme cca 30min prozkoumat vršek vyhlídky a pořídit pár fotek. Je krásně vidět letiště. Pozoruju letadla jak klidně přistávají. To je něco pro mě. Uděláme pár posledních fotek a jedem dolu poslední lanovkou. Nahoře fakt přenocovat nechceme :-D

Večer si střihnem poslední procházku po Abtenau, vyfotíme nějaké pěkné detaily a pomalu jedeme domů.
naše ubytování

Cesta domů taky hitparádní. Projedem omylem semafor na červenou. Chčije a chčije. Chce se nám čůrat. Neni kde. Žádnej lesejček ani mekáč. Najíždíme na kus dálnice, cedule slibují mekáč, pamatuju si ho z léta, dávala sem si tam ledový kafe. Teda spíš preso s ledem. Musí tady bejt ! Po 40km hurá mekáč !