čtvrtek 27. srpna 2015

thumbs up or thumbs down - domácí postřehy

anebo co mě baví a co sere na Americe za první týden
Abych nezačla nějak z ostra, podobný články se tu asi budou opakovat postupně jak budu procházet kulturním šokem, zatim jsem se uplně nějak do společnosti nedostala takže tohle jsou zatím jen takové domácí postřehy.

Moc se mi líbí různý vychytávky v domácnosti ať už olej ve spreji, drtič odpadků/zbytků, voda a led z lednice, blue napron - vyberete si na netu jídlo a oni vám dovezou veškerý (čerstý) ingredience před dveře a vy to podle receptu uvaříte, takže nemusíte pátrat co uvaříte a hledat v obchodě suroviny.
Moc se mi líbí jak spolu večeří, ano večeře je hlavní jídlo dne, já se snažim to aspon postuplně posouvat k 18hod a ne až v 20hod kdy padam na hubu po celym dni. O víkendu spolu celá rodina i vařila (mají na to dost velkou kuchyni, v čr bysme se asi ušlapali že jo), pak si v klidu sednou a jedí, třeba dvě hodiny, nikdo neodchází od stolu, povídají si, pak poklidí kuchyň v povídání pokračujou jen k tomu vytáhnout nějakou deskovou hru. Aspoň moje rodina. To je hrozně hezký.
Mají v baráku spoustu vychytávek, zabudovaný rádio, různý uložný prostory za dvěřma jakoby místnost o 1m čtverečním a nikde žádný obří skříně jako my. Celej barák je vzdušnej a útulnej.

Co mě sere ? Prostě je dáno že se pere v pondělí a ve čtvrtek, ono je uplně jedno jestli tam jsou 3 pračky nebo dvě ponožky, prostě se pere, tak se pere. Nedojí se jídlo ? Jo, strčíme ho do lednice a za tejden ho plesnivý vyhodíme protože tady to nikdo nedojí. Nedojí se salát ? nevadí, vyhodíme. Tenhle týden sem vyhodila maliny, dvoje boruvky, cely velky baleni jahod a 3 banány, nikoho to nesere. Umíte si představit těch peněz ? Nezhasíná se, prostě nikde a nikdy. Jeto totiž nice kdyz se vrátíte do baráku z práce a tam se svítí. Barák je dřevostavba, takže když se někdo rozhodne dělat kávu ve 4 ráno, já to zaručeně uslyším, protože můj pokoj je pod kuchyní. Všude jede klimatizace. Je jedno jestli je léto zima podzim jaro, prostě všude - doma, v restauraci, v autě, v metru(prej taky), v obchoďáku, v kině. A když pak chcete dětičky vystrčit ven tak furt kňučej že je tam moc teplo. Na začátku tejdne sme byli v DC na večeři ve fancy restauraci a mě byla taková kosa v tý restauraci že sem se zahřívala o talíř ! Cena nikdy neni konečná - ta co je na cedulce je bez daně, tu vám přičtou až u kasy a tak čumíte co to má jako bejt :-D

Tak to jen tak na okraj.
Zase příště budem pokračovat !


Žádné komentáře:

Okomentovat